20.1.05

Flickr Unplugged


Some things never change, originally uploaded by Stewart.

Ik ben nu zo'n drie maanden lid van Flickr, "one of the best social software applications available". Voor mij is dit de eerste keer dat een applicatie er zo met me vandoor gaat.

ZeD Site of the Week "Flickr is almost certainly the best online photo management and sharing application in the world. Flickr is a revolution in photo storage, sharing and organization, making photo management an easy, natural and collaborative process. Get comments, notes, and tags on your photos, post to any blog, share and chat live and more!

Sinds ik mijn eerste foto's op deze site plaatste, wordt ik langzaam door anderen de community ingezogen. Volledig onbekende fotografen beginnen je foto's te becommentariƫren, geven je gratis advies en nodigen je uit je foto's in hun groepjes te plaatsen. Sommige van hen lijken er wel een dagtaak aan te hebben.

Flickr is nog in Beta, dus soms gaat er iets fout, zoals afgelopen zondag. Alle servers werden verhuisd. Gelukkig kun je dan naderhand de foto's van Flickr's initiatiefnemer bekijken om te zien wat ze er van bakten.

Waarom ik ben gaan bloggen (3)

"Radio had its golden age in the 1930s. In the 1950s, it was television's turn. Historians may well date the golden age of the blog from 2004."Aldus Time.

Ook Time heeft een lijstje van 10 dingen die we van bloggers leerden.

We leven trouwens in een tijd van lijstjes. Reinout Oerlemans is internationaal doorgebroken met zijn 10 beste ...

19.1.05

Waarom ik ben gaan bloggen (2)

"Behandel Bloggers als poster" stelt Steve Rubel in zijn column in Imedia Connection.
Hij heeft nog wat goede tips waar ik helemaal achter sta.
1. Huur 'n blogger in om''n commercieel blog op te zetten.
Probeer dat vooral niet zelf te doen als NiQuitin in Annemiek stopt. Daar kijkt iedere internetnewby nog doorheen.
2. Gebruik 'n blogger in je reclame-campagne.
3. Zorg ervoor dat bloggers je product gebruiken
4. Faciliteer blogger-functies voor je early adapters/ evangelists.
5. Haal een blogger in huis.

Natuurlijk gelden al deze geweldige tips alleen voor de beste bloggers onder ons.
Kom over een jaar of wat dus nog maar eens terug, ik ben net begonnen.

Consumententrends; verharding en verdieping

"De consument valt steeds nadrukkelijker in twee groepen uiteen. Terwijl de ene groep zich verhardt, zoekt de andere naar verdieping en spirtualiteit.
Dat concludeert directeur Goos Eilander van onderzoeksbureau Trendbox."

Zingeving
"Er zal dus ook in 2005 weer veel worden nagedacht. Drie op de tien Nederlanders hebben zich voorgenomen om meer na te gaan denken over de zin van hun leven, terwijl 18% meldt meer aandacht te gaan besteden aan spiritualiteit. Door precies een kwart van de steekproef (2004: 22%) wordt voor komend jaar zelfs een opleving van het christelijke geloof voorzien, een opmerkelijke toename gegeven de ontkerkelijking in Nederland. Maar het is waarschijnlijk dat dat geloof vooral ook buiten de kerk zal worden beleefd, omdat de kerk als instituut door ruim de helft van de Nederlanders wordt afgewezen. Verinnerlijking is er ook in meer praktische zin. Tegen de trend van globalisering in verwacht bijna een kwart van de Nederlanders, dat zij zich in 2005 meer gaan richten op de eigen woonplaats of regio. Mogelijk gebeurt dat deels gedurende sabbaticals: 40% verwacht dat steeds meer mensen er een tijdje tussen uit willen. Ofwel: nadenken over het leven in de eigen beschermde omgeving, al dan niet tijdens een mooie wandeling."aldus Trendbox

En weer ben ik trendsettend bezig. Laat ik duidelijk zijn, ik kies meer de spirituele kant. De harde kant ben ik op mijn werk meermaals tegengekomen. Uit automatisme kies ik dan dan meestal dezelfde instelling. Het schijnt echter dat de kant van de verdieping, spiritualiteit, vergeving meer vrede biedt. Ik hou je op de hoogte.



18.1.05

Quote: The Greatest Danger


greatest danger for most of us_michelangelo, originally uploaded by guigui.

Een van mijn favoriete quotes die ik in gezelschap van studenten graag laat vallen is deze van Michelangelo Buonarotti, 1475 - 1564, een van die mensen die werkelijk alles uit het leven heeft gehaald wat erin zit.


The greatest danger for most of us
is not that our aim is too high and we miss it,
but that it is too low and we reach it.

17.1.05

Waarom ik ben gaan bloggen (1)

Het heeft een tijd geduurd, maar nu ga ik toch echt serieus bloggen. Volgens mij is bloggen nu echt aan het volwassen worden.
Natuurlijk heb ik zoiets niet alleen van mezelf. Er zijn professionals die er net zo over denken. Bob Cargill senior creative director van Yellowfin Direct Marketing geeft 10 goede redenen.