4.2.05

Duizend woorden (2)


film festival rotterdam, originally uploaded by guigui.

De nacht bevat meer kleur dan de dag, aldus Vincent van Gogh. Hij zou nu helemaal zijn ogen uitkijken.
Wekelijks speel ik hier met licht, beweging en kleur. De serie wordt tevens gepubliceerd op www.duizendwoorden.com

Billboard American Express.


blue billboard, originally uploaded by guigui.

American Express heeft op dit moment in Belgie een aardige cross-media campagne lopen voor de BLUE-card. Aan een van de drukste straten van Brussel staat een interactief billboard waarop foto's worden gepubliceerd die deelnemers op de website van BLUE hebben geupload. Het billboard kun je ook via de live webcam op de site bekijken. Screenshots van de webcambeelden ontvang je overigens ook in je mailbox. Leuke site, leuke campagne. Een ideetje dat ik trouwens in januari 2003 - met Sony en/of Heineken als beoogd sponsor - ter uitwerking bij studenten van NieuweDingenDoen neerlegde.

3.2.05

Integriteit mobiele beller in gevaar

De meest gestelde vraag in een gesprek tussen twee mobiele beller dreigt te verdwijnen. Bovendien zal het antwoord op deze vraag "Waar ben je nu?" met meer zorg moeten worden geformuleerd.
www.Waarbenje.nl introduceert een vind-dienst voor mobiele bellers. Tik het telefoonnummer in en je krijgt een kaartje met de exacte locatie (binnen een straal van tientallen meters) voor je neus. Voorlasnog gelukkig allleen voor Vodafone gebruikers.

Alle lovers zijn gewaarschuwd. Denk eerst goed na voordat je Zegt dat je bij je vriend huiswerk zit te maken, als je met je vriendinnetje onder een boom in het park ligt.
Je kunt natuurlijk ook nog altijd een andere provider nemen:-)

2.2.05

Designwedstrijd Merk Maxima


maxima, originally uploaded by guigui.

Het merk MAXIMA mag gebruikt worden om cosmetica, juwelen en kleding onder de naam MAXIMA in de Benelux op de markt te brengen. De vraagprijs voor het merk is 500.000,-. Euro. Eventuele bieders kunnen hun interesse tonen via www.MerkenTeKoop.nl. Het merk waar het om gaat is het woordmerk MAXIMA. Dit betekent dat de koper zelf kan bepalen in welk lettertype of welke vorm hij het merk MAXIMA gaat gebruiken, dat heet dan beeldmerk.


Bij deze dan de eerste inzending voor de designwedstrijd: ontwerp een beeldmerk voor Maxima.

Waarom ik ben gaan bloggen (4)

Edubloggen noemt Edusite het webloggen binnen het hoger onderwijs. Als docent op de Academie voor Digitale Communicatie ben ik het natuurlijk nog niet systematisch tegengekomen. Dus daar moete ik dan maar eens verandering in gaan aanbrengen. Daarom ben ik gaan bloggen. Bloggend leren: weblogs in het hoger onderwijs

1.2.05

Ceci n'est pas Victory Boogy Woogy


Ceci n'est pas Victory Boogy Woogy.

Ik was vandaag in het stedelijk museum. Voor mijn cursus "schilderen met de digitale camera" heb ik maar even geprobeerd een eigen interpretatie te maken van Mondriaan.

Outloud Night

Outloud Night Melkweg 24 februari

Outloud.TV zendt alweer 1,5 jaar uit via Salto op de Amsterdamse kabel en in de Melkweg.

Outloud is een experimenteel media project uitgevoerd voor de regionale televisie zender Salto, Stichting Amsterdamse Lokale en regionale Televisie en radio Omroep. Het project is opgezet en wordt uitgevoerd door (ex)studenten van de HKU die ik in mijn les Digitale Audiovisuele Technieken had.

Dit soort initiatieven groeien op termijn natuurlijk uit tot de luis in de pels van de gevestigde omroepen.

Het aantal deelnemers groeit en steeds meer kunstenaars, muzikanten, veejays en andere mediajockey's weten de website van Outloud.TV te vinden als podium om hun werk te uploaden. Het is nu dus tijd voor een Outloud feestje op 24 februari in de Melkweg.