18.2.06

Fuzzy-Logic: links-rechts


links-rechts, originally uploaded by guigui.

Om te verifieren of studenten ook wel oppikken wat docenten vertellen, moet je altijd ergens in een verhaal een duidelijk herkenbare, essentiele fout maken. Krijg je geen reactie op de fout, dan is het 'bewustzijnsniveau' in de klas op een laag pitje geweest. Niemand heeft je informatie echt 'geprocessed' zal ik maar zeggen. Niemand heeft echt iets met de stof gedaan. Je hebt tegen een lege muur staan preken.
Krijg je een reactie uit de zaal, of misschien zelfs pas later, dan weet je in ieder geval dat er bij minimaal een iemand een kwartje is gevallen. Dan heb je eigenlijk al je missie volbracht.

Ik stond twee weken terug te vertellen over creativiteit en waar dat zit in de twee hersenhelften en niemand is het opgevallen dat ik de eigenschap creativiteit toekende aan de linker- i.p.v. aan de rechterhersenhelft.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Guido,
Wat grappig om tot de ontdekking te komen dat er nog een Crolla rond loopt op de HAN. Ik ben Kim Crolla, en Crolla's zijn er niet al te veel hier in de omgeving.
Toeval is ook nog dat mijn broertje ook Guido Crolla heet. En dat ik communicatie studeer, een vakgebied waar u zich ook mee bezig houd :)
Dat wou ik gewoon even melden hier :)

Groetjes Kim

7:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home