15.1.04

Surfnet / Kennisnet

quelle entreepapparazzi aan de poortff checken, staan we er mooi op?the castnog even de stand beinvloedenwinning team?www.exposeyourtalent.nlwww.exposeyourtalent.nlwww.exposeyourtalent.nlzinderende massaeen fanVictoria Koblenkavol verwachting..www.exposeyourtalent.nlthe NieuweDingenDoen crew

Camera klaar! Geluid klaar! Na 5 tellen actie: 5, 4, 3, ., .,
Expose Your Talent
Surfnet - Kennisnet

Doelgroep
Middelbare scholieren

Doel
Middelbare scholieren kennis laten maken met het bedenken, uittekenen, schrijven, opnemen, monteren en online zetten van videofilm.

Vertoningssituatie
Workshops,

Omschrijving
Om scholen en instellingen bekend te maken met de mogelijkheden van hoogwaardig internet, zoals streaming video en videoconferencing organiseren SURFnet en Kennisnet een videowedstrijd: Xposure. In relatief korte tijd worden de leerlingen enthousiast gemaakt om op een gestructureerde wijze met eenvoudige productiemiddelen het filmproductieproces te ervaren. De wedstrijd is nu alleen nog toegankelijk voor vijf zogenaamde voorbeeldscholen, maar zal in 2005 ook toegankelijk zijn voor andere scholen.

3e en 4e jaars studenten van ICT innovatiecentrum NieuweDingenDoen krijgen begin Februari 2004 van mij de opdracht om Andres Steijaert van Surfnet te overtuigen om een video-wedstrijd op poten te zetten waarmee Surfnet/ Kennisnet naar middelbare scholen kan gaan. De studenten presenteren hun ideeën over het opbouwen van een merk. De naam fveranderd al gauw van 5-minutes-of-fame in One-moment-in-time naar het uiteindelijke Exposure.

Surfnet raakt enthousiast en half mei worden de contracten ondertekent. NieuweDingenDoen schrijft een plan van aanpak, ontwikkelt een publiciteitscampagne, organiseert de workshops en sluit het project af met een gala-avond voor alle deelnemede scholieren.

Bijdrage
Initiator
Accountmanager
Procesbegeleider