11.8.04

Werkervaring

2005 - NU
Hogeschooldocent Multimedia, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Verantwoordelijk voor vakken als Re-design, Projectmatig Creeren en contactpersoon voor het bedrijfsleven (afstuderen, stage, projecten)voor de opleidingen Digitale Communicatie en Communication & Mulitmedia Design aan de Informatica en Communicatie Academie. Initiatiefnemer van Cre-aid een (in conceptuele fase bevindend) centrum ter bevordering van creativiteit en innovatie.

2000 - 2005
Hogeschooldocent Multimedia, Hogeschool van Utrecht
Verantwoordelijk voor vakken als projectvaardigheden, user interface design, brand design, digitale creatie, digitale fotografie, streaming video en VR aan de Academie voor Digitale Communicatie. Initiatiefnemer van NieuweDingenDoen, een ICT-innovatiecentrum dat volledig gerund wordt door studenten van de Hogeschool van Utrecht. Teams van ICT-professionals (van rookie tot goeroe) zetten hun kennis, vaardigheden en ervaringen in voor bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties.

2000 - 2002
Part-time Docent Digitale Audiovisuele Technieken, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
Verantwoordelijk voor digitale fotografie, streaming video en VR.

2000
Formatmanager Planet Internet, KPN Media B.V., Rijswijk
Inhoudelijk verantwoordelijk voor de Europese portal strategie en uitwerking van het branding concept. Opdrachtgever richting content- en productmanagers die per segment strategische allianties aangaan.

1999-2000
E-Business consultant, Clockwork B.V., Amsterdam
Verantwoordelijk voor business strategie op het gebied van on-line financiële dienstverlening voor Scaramea, de interactieve dochter van Achmea.

1999
Corporate Design Manager, Origin B.V. , Eindhoven
Creatief verantwoordelijk voor 'het bijschaven' van de uitstraling van Origin wereldwijd. Rapporterend aan de Corporate Communicatie manager. We introduceerden een nieuwe huisstijl via centrale productie met eigen bijdragen van landen en servicelines. De kosten werden gereduceerd en de kwaliteit werd sterk verbeterd.

1996 - 1999
E-Business consultant, Origin Nederland B.V. , Utrecht
Verantwoordelijk voor business plan, product en service ontwikkeling, het genereren van leads en het leiding geven aan een expertisegroep. De unit werd Origin´s hofleverancier voor omvangrijke communicatietrajecten en groeide uit tot een 30-tal specialisten.

1993 - 1996
Creative Director, Harlon Corporate Communicatie, Utrecht
Creatief eindverantwoordelijk voor de audiovisuele en interactieve producties van Harlon Corporate Communicatie. We zetten een interactieve unit op, wonnen verschillende awards en introduceerden één van de eerste internet service providers in Gelderland.

1991 - 1993
Producer/ Regisseur Interactieve Media, MASTER Communications, Amsterdam
Creatieve en financiële eindverantwoordelijkheid voor de interactieve video producties van MASTER Communications. Hier werd het principe KISS-principe (Keep It Stupid and Simple) succesvol vorm gegeven.

0 Comments:

<< Home