25.3.04

De Kracht van het NU

De kracht van het NU

De kracht van het NU
Gids voor spirituele verlichting
Eckart Tolle
ISBN 90-202-8230-1


Zet je verstand niet op nul, maar wel de identificatie ermee. Het verstand creëert een onecht ego, voornamelijk gebaseerd op uiterlijke verschijningsvormen. Je verstand is een mechanisme dat scenario’s produceert (toekomst) en films recenseert (verleden). Als het verstand aan de macht is, heb je geen tijd en energie om in het NU te leggen, het enige moment dat geldig is. Problemen zijn illusies van het verstand. Gebruik je verstand! Gebruik het met mate!
Leg al je aandacht en energie in het NU.

Eckart Tolle inspireerde mij weer eens een uitstapje te maken naar die ademloze momenten in mijn leven waar mijn verstand even op nul stond, momenten waar ik heel bewust en gedreven bezig met de activiteit van dat moment. Een moment waar oordelen of (negatieve) gedachten geen plek kregen.

Ik vond dit een uitermate boeiend boek dat me meer inzicht in mezelf en mijn medemens heeft gegeven.