5.11.04

Referenties

"Ik was onder de indruk van het enthousiasme waarmee docent en studenten in het project werken. Temeer omdat zij gebruik maken van een bestaande infrastructuur."
"Dit project is zo vernieuwend en gelijk zo 'simpel' dat het mijns inziens in aanmerking komt om te worden opgenomen in de 'Good Practices' van SURF."
Pieter van Pareeren, INHOLLAND

"Meer in het algemeen denk ik dat je activiteiten interessant zijn voor SURFnet. Je studenten zijn immers de early adopters van de nieuwe media en communicatiemogelijkheden en daarmee op dat gebied een voorbeeld voor een hoop anderen binnen het hoger onderwijs."
Andres Steijaert, SURFNET

"During my studies at the Academy for Digital Communication (Hogeschool van Utrecht, NL) Guido was the tutor which undeniably had the biggest impact on me. I was enrolled in his 'student talent incubator' NieuweDingenDoen where, as I understand it now, Guido pushed us to leave the beaten path (and never look back), think out of the box and be all you can/want to be (and don't care what another thinks about it). He set up and led NDD with a motivation and effort I have never seen in any other tutor. Although there were setbacks Guido carried on because it was what he believed in and has been a great inspirational source in doing so.

Guido thought me with an enormous dedication, not like a tutor but like a mentor. Although I surely had it in me from the beginning Guido made me consciously aware of my potential and led me to actively develop my 'go for it' personality. My motto now is 'a dream is just an unachieved goal' and I think there's a lot of his spirit in there. His guidance is, as I see it, a product of his creative personality and professional experience.

I am now a researcher at the Delft University of Architecture (Faculty of Architecture) where I work on R&D projects of dynamic/interactive structures and parametric CAD software (http://protospace.bk.tudelft.nl). An outstandingly exciting and creative job, and quite unusual for a HBO-graduate. I owe this to Guido again, because he introduced me to a collaborator of that research team.

I'll conclude this testimony before it turns totally into admirer's fan-mail by saying that Guido had a huge impact on the shaping of my personal/professional consciousness and that I am very grateful for everything he has done for me."
Dieter Vandoren, EX-STUDENT

"Kortom, [RE]design was voor mij een leuk vak om te doen en ik heb veel geleerd.
Dit komt mede natuurlijk ook door de docent, Guido. Guido houdt van zijn vak en
dat merk je en dat zie je, daarbij is hij ook in staat dit enthousiasme over
te brengen. "
Kristiaan Kremer

"..geleerd om ideeen te genereren, meer door de ogen van een designer te kijken, dit dagelijks te doen op allerlei zaken die ik waarneem, mijn ideeen in de groep naar voren te brengen en te verdedigen, geleerd om van anderen creatieve denkwijzen en handelingen over te nemen."
Rene van Kreuningen.