22.3.06

Cre-aid_workshop


Cre-aid_workshop, originally uploaded by guigui.

Kathy, I'm so sorry I didn't visit your blog lately. I'll change.

In haar weblog 'Creating passionate Users' stelt Kathy Sierra dat een ontwerper eigenlijk maar oog moet hebben voor een ding: het schuldgevoel wegnemen van werknemers.

Dat is precies waar ik nu met dit project mee bezig ben. Het is een combi van sharepoint, web 2.0, tags, personalised views en weet ik wat allemaal. Maar, het project gaat eigenlijk alleen maar om een ding: de pijn te verlichten van het afgelopen jaar. Wat deed me het meeste pijn? Dat ik in de procedure rond stages mailtjes twintig keer zag langskomen waardoor ik de draad kwijtraakte en niet meer wist wat voor of achter was. De mens (in ieder geval deze mens) is niet gemaakt om standaardprocedures in 'onbewuste modus' als een robot aan een lopende band af te handelen. Deze mens is geconcipieerd om met mensen te praten over hun passie; multimedia.

Daarom bouw ik nu, als een kleuter - spelend met lego, aan een matchingsmodule tussen vraag (van opdrachtgevers) en aanbod (ICT competenties van studenten). Ik heb van mijn directeur een grote doos met legosteentjes gekregen; sharepoint server. Jammer dat er geen bouwtekening bij zat. Maar goed, dit is nu wel een mooi voorbeeld van de MultiMediaManiac en zijn zelflerend vermogen. Niet zeiken, bouwen.

"But perhaps one strategy for creating passionate users is to look for the places of maximum pain--especially where the pain is often associated with guilt."